امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست گمرک قزوین اعلام کرد: 

صادرات ۲۷۹ میلیون دلاری ازگمرک قزوین در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

سرپرست گمرک قزوین گفت: از‌ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۷۹میلیون دلار از گمرک استان قزوین صادر شده است
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۵۰
زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ قبل از ظهر
117 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک قزوین، سعید نادری سرپرست گمرک قزوین  اظهارداشت : عراق با ۲۶درصد، امارات با ۱۷ درصد، پاکستان با ۱۴ درصد، ترکیه با ۱۱ درصد و افغانستان با ۵ درصد  ۵ کشور عمده مقصد صادرات از طریق گمرک استان قزوین بوده اند.

نادری عمده کالاهای صادر شده در۶ماهه سال جاری را پودر شوینده، روغن های پایه معدنی، میله های آهنی ، اکسیدمولیبدن و شمش آهنی دانست. 

سرپرست گمرک قزوین دررابطه با  میزان واردات کالا از طریق این گمرک گفت:  از ابتدای سال جاری ۱۰۲ هزار تُن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون دلار وارد کشور شد.

  این مسئول گمرکی در رابطه با انواع کالای وارداتی به گمرک قزوین عنوان کرد : عمده کالاهای وارداتی شامل قطعات منفصله نیمه تریلرها، کمپرسور کولرخودرو، اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها و دستگاه‌های مکانیکی میباشد.

وی گفت: عمده کشورهای مبدا واردات به استان قزوین شامل امارات با۴۳ درصد، چین با ۳۱درصد، ترکیه با ۱۱ درصد، آلمان با ۲ درصد و ایتالیا با ۲ درصد است. 

سرپرست گمرک قزوین در رابطه با درآمدگمرک قزوین اظهار کرد:  مجموع میزان درآمدگمرک  استان قزوین در۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال میباشد.

نادری در بخش دیگری از سخنانش به بحث انبارهای اختصاصی درگمرک قزوین  پرداخت و اظهار داشت : گمرک قزوین ضمن انعقاد قرارداد با ۲۲شرکت تولیدی و داشتن ۲۲انبار اختصاصی  گام موثری در بحث حمایت از واحدهای تولیدی وکاهش هزینه های این واحدها  و همچنین جلوگیری از رسوب کالا در استان برداشته است.

وی تصریح کرد: در این خصوص  واحدهای تولیدی کالای مربوط به خود را تازمان ترخیص، تحت کلید گمرک در انبارهای اختصاصی خودشان نگهداری می کنند.

نادری درپایان خاطر نشان کرد: به زودی انعقاد قراداد انبارهای اختصاصی با چند واحدتولیدی دیگر نیز در دستور کار گمرک قزوین قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *