امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت نظارت بر نرخ بارگیری و حمل اثاثیه منزل تا گمرک

نبود نرخ نامه مصوب برای بارگیری و حمل اثاثیه منزل ساکنان کیش در زمان خروج از گمرک کیش، گلایه مندی مردم را موجب شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۲۵۶
زمان انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ بعد از ظهر
164 بازدید

به گزارش اخبار گمرکی _اقتصادی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، این هزینه‌ها شامل دستمزد کارگرانی است که به منظور ارزیابی ناظران گمرک، کالای ساکنان را با ماشین‌های حمل بار از منازل تا گمرک حمل و در سالن بازرسی پیاده و مجدد برای خروج از جزیره بارگیری می‌کنند.

نرخ دریافتی این کارگران به گفته چند نفر از خانواده‌هایی که قصد مهاجرت از کیش را داشتند برای حدود ۵ ساعت کار بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است.

مدیرکل گمرک کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، گفت: کارگران زیر نظر بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و گمرک کیش نقشی در تعیین نرخ که بیشتر نیز توافقی بین افراد است، ندارد.

کریمی افزود: ارزیابی کالای خروجی از کیش جزو وظایف گمرک است و برای جلوگیری از قاچاق کالا و کاهش تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک کیش گفت: نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بسیار ضروری است و علاوه بر افزایش سرعت و دقت بررسی کالای خروجی در کاهش تخلفات احتمالی بسیار موثر است و هزینه پیاده کردن و بارگیری کالا در سالن بازرسی را حذف می‌کند.

کریمی افزود: گمرک کیش از بار همراه خانواد‌های کوچ کننده از کیش تا کنون حدود هشت میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده است.

بختیاری مسئول پشتیبانی یکی از شرکت‌های حمل و نقل نیز گفت: با همکاری گمرک نرخ نامه منصفانه‌ای را تنظیم خواهیم کرد و افراد براساس این نرخ نامه بتوانند هزینه کارگران را پرداخت کنند

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *