امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح تحول دیجیتال گمرک جمهوری اسلامی ایران بصورت آزمایشی اجرا شد

مرحله نخست طرح "تحول دیجیتال گمرک" با حضور دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران، معاونین گمرک و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل گمرک غرب تهران رونمایی و از امروز اجرای آزمایشی آن آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۸۱
زمان انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ بعد از ظهر
110 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل پایگاه اطلاع رسانی گمرک در پیام رسان بله ، در جلسه افتتاح فاز نخست پروژه “طرح تحول دیجیتال گمرک” یک اظهارنامه حقیقی به عنوان الگو از ابتدا تا انتهای فرایند برای حاضران تشریح شد.

این گزارش می افزاید: این طرح منطبق با سامانه جامع تجارت طراحی شده و فاز نخست آن مختص رویه واردات بوده و از مرحله اظهار کالا تا قبل از درب خروج را تحت پوشش خود قرار می دهد.
بنابراین گزارش، با اجرایی شدن این طرح، خدمت گیرنده می تواند ‌ظرف کمترین زمان اظهارنامه خود را به طور کامل پیگیری و ثبت کند.

شایان ذکر است این طرح که در امتداد پروژه توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات تعریف می شود حسب تاکید رئیس کل گمرک ایران طی هفته های اخیر به طور جدی در دست پیگیری و عملیاتی سازی قرار گرفته بود که اجرای آزمایشی فاز نخست آن در گمرک غرب تهران کلید خورد.

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *