امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه: پلیس برای مقابله با قاچاق سوخت و کالا در همه ابعاد جدی عمل خواهد کرد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از مبارزه جدی با قاچاق در همه ابعاد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۶۹
زمان انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ بعد از ظهر
98 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی _اقتصادی به نقل از روابط عمومی گمرک پزویزخان ،سردار مهدی حاجیان در بازدید از مرز پرویزخان و دیدار با مدیرکل گمرک پرویزخان افزود: پلیس نظارت‌های بیشتری بر روند مبادلات تجاری مرزها ایجاد خواهد کرد و با دسترسی به اسناد مثبته کالاهای صادراتی امنیت روانی را برای تجار فراهم خواهد کرد.

وی گفت: در این دیدار بر روند مقابله با قاچاق سوخت بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد به طرف عراقی اعلام شود که رانندگان آنها از خرید سوخت خارج از توزیع شبکه خودداری کنند زیرا این کار جرم است.

وی گفت:برخورد و مقابله با هر گونه قاچاق از وظایف نیروی انتظامی است و پلیس باید فعل و انفعالات تجاری را برای مقابله با قاچاق کنترل کند و برای این کار نیاز به مشاوره گمرک داریم.

مدیرکل گمرک پرویزخان هم در این دیدار گفت: این مرز طی دو سال گذشته بدون حتی یک روز تعطیلی به فعالیت خود ادامه داده است.

قاسم مطلبی افزود: تعامل خوبی با مدیران مرزی عراق داریم و این سبب شده تا شاهد رشد تجارت و رفع موانع صادراتی در این مرز باشیم.

وی گفت: پرویزخان یک مرز بین المللی و راهبردی در حوزه مبادلات تجاری با عراق است اما از نظر زیرساخت ها و امکانات رفاهی در این مرز مشکلاتی وجود دارد.

مطلبی تصریح کرد: با مساعدت مسولان گمرک ایران بعد از زلزله سال ۹۶ و با هدف کمک به رونق تجارت در این مرز طرح جامع گمرکی با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال شروع شد و بخشی از آن در محدوده ۱۴ هکتاری تخلیه و بارگیری کالا هزینه شد اما تکمیل این طرح به دلیل مشخص نبودن مدیریت واحد در این مرز ناقص شد.
وی گفت: ارائه خدمات به تجار ، رانندگان و فعالان این مرز باید متناسب با کارکردهای این مرز باشد.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه به پدیده موتور سوران سوخت بر در این مرز اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت در این فرایند یک معضلی برای این مرز است و مقابله با آن نیازمند همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه است هرچند که طی ماه های اخیر اقداماتی برای مقابله با این کار انجام شده است.

پرویز خان یکی از مرزهای راهبردی کشور در مبادلات تجاری با کشور عراق است و در چهارماهه نخست سال بالغ بر ۳۲۳میلیون دلار کالا از این مرز صادر شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *