امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسائل و مشکلات نمایندگان تجار و ترخیص کاران گمرکی در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه طی نشستی مورد بررسی قرار گرفت 

در نشست دو ساعته از سوی سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه و با حضورنمایندگان تجار، ترخیص کاران و حق العمل کاران گمرکی به بررسی مسایل و مشکلات آنان پرداخته شد. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۷۷
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ بعد از ظهر
45 بازدید

دراین جلسه که معاون فنی ،رئیس درب خروج،رئیس بازبینی و حراست حوزه نظارت گمرکات استان حضور داشتند علی اصغر عباس زاده سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ضمن اینکه  تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را در افزایش میزان تجارت استان حائز اهمیت دانست از اهتمام مجموعه گمرکات استان کرمانشاه  در ارائه خدمات مطلوب تر به واحدهای تولید تجار و بازرگانان استان با هدف رونق بخشی مبادلات  تجاری سخن گفت.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ضمن اعلام همکاری و همراهی لازم با تجار، فعالان اقتصادی  و ترخیص کاران گمرکی در چارچوب قوانین و مقررات،  بر لزوم رعایت بخشنامه ها ،دستورالعمل ها و قوانین گمرکی از سوی آنان تاکید داشت.

در ادامه این جلسه همه صاحبان و نمایندگان وارد کننده کالاهای اساسی و ترخیص کاران به بیان آخرین وضعیت خروج کالاهای اساسی خود، همچنین مشکلات موجود و نقطه نظرات در ترخیص این کالاها پرداختند.

از مباحث مطرح شده در این جلسه دو ساعته می توان به درخواست نمایندگان تجار و ترخیص کاران گمرکی در خصوص  تفویض اختیار و ایجاد سطح دسترسی در سامانه درب خروج گمرکات مرزی جهت خروج کالاهای مسیر سبز و زرد با هدف تسریع در روند خروج کالا ، تسریع در پاسخ دهی جواب آزمایشگاه در مورد نمونه های ارسالی، و تسریع و ارایه تسهیلات بیشتر در رویه خروج موقت اشاره کرد.

در پایان جلسه مقرر شد : بررسی لازم و اخذ موافقت در خصوص دسترسی مورد نیازنمایندگان تجار و ترخیص کاران گمرکی به سامانه درب خروج گمرکات مرزی از گمرک ایران پیگیری شود و در صورت تائید دسترسی لازم اعطا گردد و با افزایش نیرو در بخش خروج موقت، موضوع تسریع و ارائه تسهیلات بیشتر در این بخش لحاظ شود و همچنین تسریع در پاسخ دهی و ارسال جواب آزمایشگاه نیز در جلسات آتی با اداره کل استاندارد استان مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *