امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست خبری مدیر کل گمرک استان سمنان با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت

کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۴۱۶
زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱ بعد از ظهر
126 بازدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک استان سمنان بمناسبت هفته دولت نشست خبری علی سعدالدین مدیر کل گمرک با اصحاب رسانه و خبرگزاری هادر سالن کنفرانس گمرک برگزار شد .

در ابتدا مدیر کل گمرک ضمن خوش آمد گویی به میهمانان عملکرد یکساله این گمرک در دولت سیزدهم را ارایه کرد .
ایشان تصریح کرد در طول یک سال استقرار دولت مردمی سیزدهم و ریاست محترم جمهوری ،آیت ا… رییسی خدمات ارزشمندی در حوزه گمرک استان سمنان صورت گرفته است . از شهریور ماه ۱۴۰۰ الی تیر ماه ۱۴۰۱ ارزش دلاری کالاهای صادراتی به مبلغ ۷۱۶۶۸۱۳۲دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۴۵ درصد رشد داشته است .
همچنین در این مدت  درآمد گمرک  به مبلغ ۴۶۱۳۲۱ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است
از نظر وزنی کالاهای صادراتی از شهریور ماه ۱۴۰۰ الی تیرماه ۱۴۰۱ به وزن ۱۹۹۱۶۰۲۸۱کیلوگرم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.
سعدالدین اظهار کرد همچنین در این  یکساله۸۶نوع قلم کالا  از ۵۸شرکت به کشورهای مختلف صادر شده اندکه این کالا اعم از  هیدروکربن سبک و سنگین، روغن موتور، نمک خوراکی، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک و… بوده است .
همچنین به منظور تسریع در کار ارباب رجوع ساعات کاری گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از ساعت ۸ الی ۱۴ به ساعت ۸ الی ۱۶ تغییر یافت .
همکاری  و ارایه تسهیلات بیشتر منطقه ویژه و گمرک با گروه سرمایه گذاران –  رفع موانع توسعه منطقه ویژه –  کمک  به  توسعه روند واردات و صادرات از اهداف کاری گمرک می باشد .
مدیر کل گمرک گفت  از آنجا که صادرات کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می گیرد نیاز به ارزیابی دقیق و الصاق پلمپ به کامیون است، از این رو ضرورت داشت این کامیون‌ها حائز شرایط الصاق پلمب باشند. مدتی بود تهیه این کامیون‌ها برای صادرکنندگان دشوار شده بود  لذا با پیگیری‌های مکرر گمرک سمنان،  دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یک بخشنامه در راستای استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۱۷ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی مبنی بر امکان حمل کالای صادراتی با استفاده از کامیون‌های فاقد شرایط الصاق پلمب، اختیار صدور اجازه استفاده از مزایای مذکور را به گمرک استان تفویض کرد  .
وی از صادرات ۱۲۷ هزار  تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون دلار به گمرک استان طی ۵ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این میزان صادرات که به ۲۷ کشور دنیا صورت گرفته نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.
به گفته مدیرکل کمرگ استان سمنان، کشورهای امارات متحده عربی، عراق، ژاپن، ترکیه، افغانستان، روسیه، پاکستان، کویت و… مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند.
سعدالدین با بیان اینکه تشریفات صادرات در سطح گمرک استان کمتر از ۲ ساعت انجام می شود، افزود: در بحث واردات اگر نیاز به مجوز خاصی نباشد در عرض ۲۴ ساعت پس از تکمیل مدارک ترخیص می شود.
وی از واردات ۷هزار تن کالا به ارزش ۸میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به گمرک استان طی پنج ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: دسته الیاف از رشته‌های سنتتیک، ال ای دی و ال سی دی، نمایشگر، مبدل‌های استاتیک برقی، اجزا قطعات ترانسفورماتورها و … در زمره مهم‌ترین این کالاهای وارداتی بوده‌اند.
وی همچنین تصریح کرد: در ۵ ماهه سالجاری کمرگ استان ۳۸ میلیاردتومان درآمد داشت که از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار بود.
مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه واردات استان از ۱۵کشور دنیا شامل ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و … بوده است، ابراز کرد: تراز تجاری استان سمنان مثبت است چراکه صادرات استان ۵ برابر واردات آن است.
در پایان سعدالدین از حضور خبرنگاران در اداره کل گمرک استان  تقدیر و تشکر کرد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *