امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مسولان قصرشیرین و مدیران مرزی عراق در مرز پرویزخان

به منظور بررسی و حل مشکلات مرز پرویزخان نشستی با حضور مدیران مرز عراق و مدیرکل گمرک پرویزخان در مرز عراق برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۷۵
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ بعد از ظهر
121 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک پرویزخان ، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان در این دیدار گفت: تفاهم و تعامل مسولان دو طرف در مرز پرویزخان باعث تسهیل و روان‌سازی صادرات در این مرز می شود .

قاسم مطلبی افزود: پرویزخان مرز مهم بین دو کشور است و سالانه حجم زیادی کالا از این مرز به عراق صادر می شود لذا روان‌سازی کارها و برطرف کردن مشکلات کمک زیادی به توسعه و رونق این مرز می‌کند.
وی گفت: همکاران ما در گمرک پرویزخان شبانه روز پای کار هستند و با تلاشی مضاعف برای توسعه صادرات کمک می‌کنند.
وی گفت: تعامل خوب و سازنده ای با مدیر مرز عراق و مسولان گمرک عراق داریم و مشکلات این مرز به صورت روزانه در قالب گفتگوهای تلفنی و ملاقات‌های مرزی برطرف می‌شود.
در ادامه مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: کامیونهای خالی که برای تخلیه و بارگیری کالا وارد خاک ایران می‌شوند باید متناسب با بارهای صادراتی ما باشد و از طرفی دیگر هم نمایندگان رانندگان عراقی باید برای هماهنگی زمان بیشتر در مرز پرویزخان حضور داشته باشند.
تردد خودروهای سواری عبور موقت، هزینه تخلیه و بارگیری کالا ، و برگزاری نشست های دو طرفه از دیگر مباحثی بود که مدیرکل گمرک پرویزخان بر آنها تاکید کرد.
مدیر مرز پرویزخان عراق هم در این نشست گفت: این مرز اهمیت زیادی ب ای مقامات دو کشور دارد.
کاک عباس اسماعیل علی افزود: امنیت این مرز ب ای دو طرف حائز اهمیت است و برگزاری نشست های دو جانبه برای تقویت مرز پرویزخان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: حجم تجار این مرز زیاد است و این میزان مبادلات تجاری مشکلاتی هم دارد که در این نشست مطرح و دو طرف برای پیگیری آنها تلاش خواهند کرد.
مشکلات تردد موتورسواران گازوئیل فروش ، شماره گذاری خودروهای سواری و کاهش معطلی آنها ،پیگیری اختلافات رانندگان عراقی ، وجود باک های اضافی در کامیونهای عراقی از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *