امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب رتبه نخست صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر

️ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت : بر اساس آمار اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، گمرکات استان بوشهر رتبه نخست صادرات کشور به لحاظ ارزشی برخودار بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۳۷
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ بعد از ظهر
156 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، علی سلیمانی افزود: صادرات با احتساب میعانات گازی استان طی این مدت بالغ بر ۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سهم استان بوشهر از صادارت کل کشور به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد می باشد ،افزود: هم اکنون بیش از یک چهارم حجم صادارت کشور از طریق گمرکات استان بوشهر صورت می پذیرد که نشان دهنده حجم بالای فعالیت در گمرکات این استان می باشد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی ، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده که بیشترین حجم صادارت به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی ،پاکستان ترکیه و تایلند بوده است.

سلیمانی یادآور شد: بیشترین میزان صادرات با احتساب میعانات گازی استان مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می باشد که از نظر وزنی ۸۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادارت استان برخوردار بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *