امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرکات ایلام

گمرکات ایلام همچنان در مسیر ارزآوری و توسعه صادرات

کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۲۸
زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ قبل از ظهر
157 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی اقتصادی، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ادامه داد: سال گذشته در بازده زمانی ۱۱ ماهه ۱ میلیارد دلار صادرات ثبت گردیده که وزن آن ۲ میلیون ۲۷۰ هزار تن و ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است

وی یادآور شد: گمرک مهران با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار گرفته همچنین در بین ۱۰۵ گمرک صادراتی بدون احتساب گاز طبیعی رتبه نهم دارد.

غلامی اضافه کرد: طی این مدت تناژ ترانزیت، ۱۳۸ هزار و ۴۰۰ تن بوده که رشد ۵۸ درصدی داشته که سال گذشته این رقم ۸۷ هزار تن بوده است.

وی در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: در طول ۱۱ ماه گذشته ۶۵ پرونده به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال تشکیل شده که رشد ۱۰۳ درصدی در تعداد و رشد بیش از ۲۸۸۱ درصدی در ارزش بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال گذشته درآمد گمرک استان ۱۳/۵ میلیارد ریال بوده و این رقم در سالجاری ۵۳ میلیارد ریال، که افزایش ۲۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رانشان می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال پیش بینی شده بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *