امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی

گمرک بعنوان مرزبان اقتصادی کشور برای مبارزه با پولشویی مصمم است

مبارزه با پولشویی، قاچاق کالا و مواد مخدر از تکالیف قانونی گمرک است و تقویت پشتوانه قانونی و انجام آموزش های لازم نقش موثری در ایفای وظایف قانونی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۱۲
زمان انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ بعد از ظهر
113 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، مسعود ولی زاده مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته با تبیین اقدامات شاخص گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: بالندگی سازمان در حوزه مبارزه با پولشویی نیازمند توجه ویژه به این حوزه است.

ولی زاده ضمن تشریح وظایف مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، افزود: گمرک همانطور که تاکنون در امر مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر سرآمد بوده است، در حوزه پولشویی نیز گمرک بعنوان مرزبان اقتصادی کشور مصمم است با کمک آموزش و تشکیل و هدایت رابطین این امر، نقش موثر خود را توسعه دهد.

مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک با تشریح برخی قوانین مرتبط با حوزه پولشویی و تامین مالی تروریسم، به اجرایی شدن قانون رسیدگی به حقوق مالکیت فکری در گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این امر استمرار داشته باشد.

فاطمه اعتماد مقدم مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک نیز در ابتدای این کارگاه، پیگیری موارد مربوط به پولشویی را از اولویت های رسیدگی گمرک و مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی عنوان و اظهار امیدواری کرد برگزاری این کارگاه های آموزشی به توسعه روند رو به گسترش مبارزه با پولشویی در گمرک کمک کند.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی ۲۹ و ۳۰ خرداد و با حضور مسوولان و کارشناسان گمرکات اجرایی سراسر کشور در تهران در حال برگزاری است.

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *