امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان گمرک و وزارت رفاه برای تسهیل و توسعه صادرات بخش تعاون/صادرات بخش تعاون ۲ برابر نرخ رشد صادرات در سایر بخش ها است 

گمرک ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تسهیل و توسعه صادرات در بخش تعاون تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ بعد از ظهر
152 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این تفاهم نامه به امضای محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید. امضای این تفاهم‌نامه موجب همکاری بیشتر و گسترده تر در جهت افزایش و توسعه صادرات در بخش تعاون کشور می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در همایش راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون که به میزبانی وزارت رفاه صبح امروز در سالن تلاش و با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال بخش تعاون برگزار شد، گفت: حوزه صادرات بخش تعاون از تنوع مطلوبی چه به لحاظ تنوع کالایی و چه به لحاظ بازارهای هدف برخوردار است.

رضوانی فر با تاکید بر توسعه بیشتر بازارهای هدف صادراتی در بخش تعاون به منظور افزایش سهم صادرات غیرنفتی کشور در این بخش اظهار داشت: گمرک با تمام‌ توان آماده حمایت از بخش تعاون است و بخش تعاون را به مثابه یک رکن مهم از اقتصاد کشور در نظر می گیرد.

وی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه بین گمرک و وزارت رفاه و نقش آن در تسهیل صادرات در بخش تعاون، بیان نمود: در این تفاهم‌نامه، مبادله برخط اطلاعات مورد نیاز با بخش تعاون را پیگیری خواهیم کرد و همچنین تسهیلاتی را برای شرکت های بزرگ تعاونی تحت عنوان فعالان مجاز اقتصادی ارایه خواهیم داد تا از تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اقدامات گمرک در بخش تعاون با هدف توسعه صادرات این بخش تصریح کرد: نرخ رشد صادرات بخش تعاون حدودا دو برابر نرخ رشد صادرات غیرنفتی در سایر بخش هاست و این موضوع امیدوارکننده است

.  مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین گمرک و این وزارتخانه را با اهمیت دانست.

مسکنی با اشاره به اهمیت بخش تعاون و نقش آن در افزایش صادرات غیرنفتی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری گمرک و وزارت رفاه سهم صادرات بخش تعاون در صادرات غیرنفتی بیش از پیش افزایش یابد.

شایان ذکر است طرح سیاست های اجرایی تشویقی و حمایت از تعاونی ها در راستای تسریع و تسهیل ترخیص کالا مطابق با شیوه نامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرک از عمده ترین مباحث مطرح شده در این همایش بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *