امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران 

سومین نمایشگاه دستاوردهای پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۵۶
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ بعد از ظهر
241 بازدید

📌برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران   سومین نمایشگاه دستاوردهای پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، سرپرست معاونت حقوقی و قضایی و مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در این نمایشگاه حضور یافتند.

بنابراین گزارش ،  ابراهیم نقدی سرپرست معاونت حقوقی و قضایی در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اقدامات گمرک در حوزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از جعل و جلوگیری از استفاده مکرر از اسناد و مجوزهای مرتبط با ترخیص اقدام به الکترونیکی کردن اسناد گمرکی و نیز تبادل اطلاعات از طریق سامانه های الکترونیکی با سایر سازمان ها نموده که‌ این اقدام تسهیل فرایند ترخیص و تجارت خارجی و امکان نظارت بهینه را فراهم کرده است.

سرپرست معاونت حقوقی و قضایی گمرک ایران در خصوص دیگر اقدامات انجام شده گمرک در این حوزه بیان کرد: گمرک ایران با استفاده از سامانه های الکترونیکی، اسناد فیزیکی را از روند تشریفات گمرکی حذف نموده است که این اقدام علاوه بر تسریع در رسیدگی به پرونده های قاچاق متشکله، مانع از ارائه اسناد جعلی  و غیر واقعی به منظور رفع ظن قاچاق  نیز می گردد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *