امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در دیدار معاونین گمرک ایران و روسیه

بر گسترش تبادل اطلاعات و ارائه تسهیلات جدید به فعالان اقتصادی برگزیده تاکید گردید

  در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با گمرک روسیه در تهران،معاونین دو گمرک.با یکدیگر دیدار و بر گسترش تبادل اطلاعات و ارائه تسهیلات جدید به فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی طرفین تاکید شد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۵۱۷
زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ بعد از ظهر
134 بازدید

.  به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از گمرک ایران، فرود عسگری با بیان اینکه روسیه هفتمین شریک تجاری کشورمان از حیث واردات و صادرات است، از گسترش مراودات تجاری و همکاری های متقابل گمرکی ایران با روسیه ابراز رضایت کرد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در این نشست دوجانبه با بیان اینکه هم اینک فعالان تجاری برگزیده کشورمان از تسهیلات گمرک روسیه در قالب AEO برخوردارند، تصریح کرد: گمرک ایران نیز در اعطای تسهیلات متقابل در قالب AEO مصمم است و در حال حاضر تسهیلات ویژه به فعالان تجاری طرف روسی ارائه می شود.

النا یاگودکینا معاون گمرک روسیه نیز در این دیدار از نقش موثر تفاهم نامه ها و موافقتنامه ها در گسترش تبادلات تجاری دو کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: با تشکیل کارگروه مشترک گمرکی بین دو کشور و تقویت مجاری ارتباطی شاهد رشد بیش از پیش مناسبات تجاری دو طرف باشیم.

براساس این گزارش، در این دیدار مرتضی خودسیانی سرپرست دفتر همکاری های بین الملل گمرک از تشکیل نشست های کارگروه مشترک گمرکی دو کشور، به صورت منظم طی ماه های آینده خبر داد.

این گزارش می افزاید: پیگیری توسعه کریدور سبز، اعطای تسهیلات متقابل طرفین به فعالان مجاز اقتصادی دو کشور، استفاده از ظرفیت های آموزشی و تبادل اطلاعات مربوط به ارزش اقلام عمده صادراتی دو طرف از دیگر محورهای این دیدار دوجانبه بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *