امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
محمد رضوانی فر در مراسم روز جهانی گمرک :

تشریح جزئیات برنامه تحول گمرک از سوی رئیس کل گمرک ایران

بر اساس آمار تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سالجاری ، ۲۱ درصد به لحاظ ارزش و از نظر وزن ۵۷ درصد واردات اقلام اساسی افزایش داشته است .
کد خبر: ۱۱۰۱۰۱۵۸۵
زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ بعد از ظهر
185 بازدید

به گزارش پایگاه اخبار گمرکی اقتصادی، رضوانی فر در جمع مدیرانگمرگات کل کشورگفت : این مدت از ۸۸۰۰ کد تعرفه حدود ۵۲۰۰ تعرفه فعال داشتیم.

درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی رشد ۱۵۰ درصدی داشته است  و این به استثنای درآمد ورودی خودرو است که به زودی از آن محل نیز درآمدهای پیش بینی شده محقق خواهد شد .

امسال ما ۷۵ هزار میلیارد تومان وصولی ارزش افزوده و ۶۰ هزار میلیارد تومان هم درآمد از محل حقوق ورودی خواهیم داشت .

در بودجه سال آینده ۸۷ هزار میلیارد درآمدهای گمرکی از محل سایر کالاها بجز خودرو و برای خودرو ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و به نظر قابلیت تحقق خواهد داشت .

در لایحه بودجه سال آینده ۸ حکم در مورد گمرک وجود دارد که انشاالله با انجام اصلاحات و کاهش ابهام در آنها و رفع چالش ها امیدواریم تحقق بودجه سال آینده را به قطعیت برسانیم .

بر ای تبدیل شدن به گمرک چابک و هوشمند ما برنامه ای عملیاتی را تدوین کرده ایم و متعهد میشویم تا سال آینده گزارش ۱۰۰ درصدی تحقق این برنامه را محضر مردم عزیز گزارش کنیم .

اولین محور تحول آفرین تحول در سامانه ها و هوشمند سازی فعالیت های گمرک است و اتصال به سامانه جامع تجارت از همین جمله است .

توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه آموزش و امور رفاهی محور دیگر برنامه گمرک است و نیازمند مساعدت  وزیر محترم برای جذب نیروهای جدید هستیم .

توسعه امکانات فیزیکی محور دیگر برنامه های ما است و با توجه به قدمت فضاهای در اختیار گمرک ، این فضاها نیازمند نوسازی امکانات و ابنیه است .

از سال ۸۲ فقط ۱۸ دستگاه ایکس ری نصب شده است و ما طی ۶ ماه آینده ۶ دستگاه دیگر و در سال آینده دستگاه های ایکس ری جدید دیگری را در دستور کار قرار داده ایم . البته منابع داخلی گمرک کفاف این را نمی دهد و این تحول بزرگ نیازمند مساعدت ویژه وزیر محترم است .

تحول در نوع تعامل با ذینفعان محور دیگر برنامه ما است . تغییر نگاه و تعامل با بخش خصوصی لازمه تحقق سیاست های اقتصادی دولت در حوزه گمرک است .

همچنین توسعه دیپلماسی گمرکی محور دیگر برنامه ما است که ما تاکنون بیش از ۵۸ تفاهم و توافق نامه امضا کردیم که نیازمند بازنگری و عملیاتی شدن هستند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *