امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل گمرک ایران از تدوین نظامنامه پژوهش و توسعه فناوری گمرک بر مبنای معیارهای تخصصی خبر داد

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت :نظر کارشناسی و معیارهای تخصصی مبنای تدوین نظامنامه پژوهش و توسعه فناوری گمرک ایران و ساختار و وظایف آن می شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۹۱
زمان انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ بعد از ظهر
90 بازدید

نظر کارشناسی و معیارهای تخصصی مبنای تدوین نظامنامه پژوهش و توسعه فناوری گمرک ایران و ساختار و وظایف آن می شود.


به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی ، در نشستی که به منظور بررسی و تدوین نظامنامه پژوهش و توسعه فناوری گمرک در حضور معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران تشکیل شد، اهداف پیش بینی شده و کارویژه های این نظامنامه، سیاست ها، راهبردهای و اولویت های پژوهشی در چارچوب اسناد بالادستی و سند ملی راهبردی و در سطوح ملی و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این نشست گفت: پس از انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی بیشتر و تدوین موارد موردنظر، نظامنامه یادشده تصویب و مبنای عمل قرار می گیرد.

رضوانی فر در این‌ نشست بر تعیین اولویت های پژوهشی متناسب با نیاز و اهداف دستگاه و پرهیز از طرح موضوع های کلی و تکراری تاکید کرد و افزود: اولویت ها می بایست شامل موارد کلیدی و راهبردی باشد و بر مبنای شاخص ها و حدود مشخص تعریف شود. همچنین حمایت از پایان نامه ها و رساله های دکترای تخصصی و همچنین پست دکتری و سایر اقدامات حمایتی می بایست بر همین اساس مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: تعیین راهبردها، سیاست ها، اهداف و اولویت های پژوهشی، راهبری مطالعات، پژوهش ها، تصویب موضوع های پژوهشی و ضابطه مند کردن آنها، مشخص شدن فرایندهای بهره برداری از نتایج پژوهش ها از جمله اهدافی است که در تدوین این نظامنامه مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مقرر گردیده است این سند به عنوان مرجعی در خصوص تعیین ساختار و راهبردهای مربوط به طرح ها و پروژه های گمرک مبنای عمل قرار داشته باشد.

شایان ذکر است مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، مسئولیت تهیه و تدوین نظامنامه پژوهش و توسعه فناوری گمرک را بر عهده دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *