امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس کل گمرک ایران در دیدار با اعضای انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه :

راه اندازی گمرک تخصصی جهت تسهیل وتسریع در واردات مواد اولیه و رونق تولید

دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشستی با اعضای انجمن تولیدکنندگان موبایل، ضمن تشریح راهکارها و احصاء تسهیلات گمرک در راستای حمایت از تولید از جمله در حوزه تولید موبایل و محصولات الکترونیکی، حمایت از تولید کنندگان واقعی را از اولویت های گمرک دانست.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۰۶
زمان انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ بعد از ظهر
119 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی به نقل از کانال خبری گمرکایران در پیام رسان بله ، دکتر رضوانی فر در نشست با اعضای انجمن تولیدکنندگان موبایل و وسایل الکترونیکی با اشاره به اینکه، سیاست دولت و گمرک حمایت از تولید واقعی بر مبنای تکنولوژی روز دنیا است، افزود: مونتاژ کردن با تولید حقیقی تفاوت دارد و گمرک با ارائه تسهیلات متعدد عملا در کنار تولیدکنندگان واقعی خواهد ایستاد.

رئیس کل گمرک ایران با برشمردن تسهیلات گمرک به تولید کنندگان با هدف رونق تولید اظهار داشت: ایجاد گمرک تخصصی بمنظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای خاص و با فن آوری روز، حمل یکسره مواد اولیه تولیدکنندگان از گمرک ورودی به انبار تولیدکنندگان، استفاده از ظرفیت ماده ۵۱ قانون امور گمرکی برای پردازش مواد اولیه و فراهم کردن شرایط لازم برای استفاده از انبار اختصاصی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد گمرک تخصصی برای مواد اولیه وارداتی با فناوری بالا و به روز گفت: انواع و اقسام کالاها به کشور وارد می شوند و برخی از آنها دارای فناوری بالا هستند که به همین دلیل برای ارزیابی دقیق این کالاها، ایجاد گمرک تخصصی بیش از پیش ضروری است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان به خصوص در “های تک” در صورت ارائه هرگونه طرح قابل قبول می توانند از معافیت های قانونی بهره مند شوند، بار دیگر بر استفاده تولیدکنندگان از مزایای انبار اختصاصی تاکید کرد و افزود: درخواست انبار اختصاصی بویژه برای خطوط تولید و خصوصا در صنایع حساس و دارای ارزش افزوده بالا قطعا با پذیرش و مساعدت گمرک همراه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تولید در اینگونه صنایع بدون داشتن انبار اختصاصی عملا با رشد روبرو نخواهد شد، بر حمل یکسره به گمرکات مناطق محل تولید و ترجیحا انبار اختصاصی تاکید کرد.

در این نشست اعضای انجمن ضمن استقبال از ایجاد گمرک تخصصی، برای ارائه آموزش های تخصصی به همکاران گمرک اعلام آمادگی کردند.

این گزارش می افزاید، اعضای انجمن در این نشست همچنین به بیان مشکلات موجود در فرایند تولید محصولات خود پرداختند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *