امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس کل گمرک ایران درجمع مدیران ستادی عنوان کرد؛

مرجع آمار منتشر شده مورد تایید گمرک،روابط عمومی سازمان است

رئیس کل در نشست کاری با مدیران ستادی بابیان اینکه آمار درست مبنای تصمیم سازی در کشور است،گفت: استخراج آمارهای گمرک در نهایت دقت و شفافیت است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۹۴
زمان انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ بعد از ظهر
131 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_ اقتصادی به نقل از درگاه اطلاع رسانی گمرک ایران در پیام رسان بله، معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران در سلسله نشست های کاری خود و در حضور اعضای کمیته مدیریت ریسک و کمیته فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، ضمن استماع گزارش مدیران ذیربط، روند اجرای تصمیمات جلسات قبل، ارائه مطلوب و دقیق آمارهای گمرکی، نحوه اجرای دستورالعمل مدیریت ریسک و بررسی شرایط احراز شرکت های متقاضی تسهیلات در قالب طرح فعالان برگزیده گمرکی را از نزدیک پیگیری و بر اجرای بی کم و کاست دستورالعمل ها تاکید کرد.

رضوانی فر در این نشست کاری با بیان اینکه آمار درست مبنای تصمیم سازی در کشور است، افزود: استخراج آمارهای گمرک در نهایت دقت و شفافیت است.

وی افزود: گزارش درآمدهای گمرکی و همچنین گزارش تخفیفات و معافیت های گمرک می بایست بصورت ماهانه تهیه شود و سیاست گمرک در این زمینه انتشار شفاف آمارها است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور وحدت رویه، مرجع اطلاع رسانی آمار گمرک ایران، روابط عمومی این سازمان بوده و ذینفعان و رسانه ها از این محل می توانند به آمار منتشر شده مورد تایید گمرک، دسترسی پیدا کنند.

در این نشست همچنین چگونگی اجرای دستورالعمل پروژه مدیریت ریسک در حضور رئیس کل گمرک مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت.

بنابراین گزارش، در ادامه وضعیت متقاضیان تسهیلات طرح موسوم به فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: برابر روال و در پی تدوین و ابلاغ شیوه نامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ضمن تهیه فهرستی از فعالان برگزیده توسط دفتر برنامه ریزی و مدیریت اطلاعات گمرکی، گزارشی در خصوص چگونگی ارائه تسهیلات و اعمال معافیت ها و تسهیلات گمرک تحت عنوان “فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی” ارائه شد.

بنابراین گزارش، در این نشست کاری، روند اجرای دستورالعمل مدیریت ریسک نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *