امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون گمرک ایران:

گمرک رتبه دوم بهره وری را در بین دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد کسب کرد

گمرک جمهوری اسلامی ایران رتبه دوم بهره وری را در سال ۱۴۰۱ در بین ۱۸ سازمان و شرکت دولتی زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۳۱
زمان انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ بعد از ظهر
223 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک با اعلام این خبر گفت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، گمرک ایران در آخرین سنجش بهره وری دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد موفق شد از رتبه ۱۶ به رتبه دوم ارتقاء یابد.

وی عنوان داشت: در جلسه ای که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و تمامی دستگاه ها و شرکت های تابعه وزارت اقتصاد برگزار گردید، برنامه ها و اقدامات انجام شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی بهره وری معرفی و از تلاش ها و اقدامات این سازمان تقدیر شد.

جلواتی با اشاره به آغاز پروژه استقرار مدیریت چرخه بهره وری در گمرک از سال ۱۳۹۹ و به استناد بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، در خصوص اقدامات انجام گرفته برای ارتقاء بهره وری در گمرک اظهار داشت: تشکیل کمیته بهره وری در سطح مدیران، تشکیل کارگروه کارشناسان بهره وری متشکل از دفاتر و ادارات کل ستادی، تکمیل شاخص های بهره وری و برگزاری نشست های آموزشی در راستای ارتقای بهره وری در سازمان از جمله این اقدامات بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران افزود: برای ارتقای بهره وری در گمرک پس از تشکیل نشست های کارشناسی و تخصصی، ۲۵ برنامه احصاء و از سوی سازمان بهره وری تایید شد و گمرک ایران با توجه به این برنامه ها در راستای ارتقای بهره وری سازمان گام برداشته است.

جلواتی در خصوص شاخص های ارتقای بهره وری گمرک در سال ۱۴۰۱ گفت: گمرک در سال ۱۴۰۱، شاخص های لازم را مدنظر قرار داد، که از جمله این شاخص ها تکمیل و بهینه سازی مکانیزاسیون فرآیندها با تمرکز بر بهینه سازی فعالیت اجرایی و ایجاد سیستم کنترلی هوشمند در خصوص مدیریت عملکرد گمرکات اجرایی بوده است که نتیجه آن تسهیل تجارت و افزایش سرعت در ارائه خدمات به صاحبان کالا بوده است.

به گفته وی، توسعه مکانیزاسیون فرآیند واردات با هدف کاهش زمان ترخیص کالا و ایجاد سامانه یکپارچه در رویه ترانزیت با سازمان مجوز دهنده و برقراری لینک الکترونیکی جهت تبادل اطلاعات شرکت ها از دیگر شاخص های مورد اقدام گمرک در راستای ارتقای بهره وری می باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *