امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار بوشهر خبر داد:

آیین نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت تصویب شد.

استاندار بوشهر از تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت خبر داد و گفت: این آیین‌نامه پس از تصویب در جلسه سران قوا برای اجرا ابلاغ می‌شود. 
کد خبر: 1101401138
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ بعد از ظهر
45 بازدید

احمد محمدی‌زاده در نشست با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر و معاونین حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، فعال‌تر شدن گمرکات در نقاط مختلف استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گمرک بوشهر در زمانی که مرکز تجارت ایران بود با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری آن باید راهکارهایی تدوین شود تا به آن زمان برگردد و نقش گمرکات در اقتصاد استان و کشور پررنگ‌تر شود.

◀️وی بیان کرد: باید تعاونی مرزنشینان برای کمک به زندگی و معیشت احیا و فعال شود و در این راستا یک فعال اقتصادی برای تحقق این مهم به‌عنوان مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر تعیین شده است.

◀️استاندار بوشهراز تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت خبر داد و خاطر نشان کرد: چون بخشی از این آیین‌نامه درآمد و هزینه است و باید مصوبه قانونی داشته باشد، در سران قوا مطرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

◀️محمدی‌زاده با بیان اینکه با تصویب این آیین‌نامه ضمن تعیین نوع کالا، تعرفه ترخیص این کالاها مشخص می‌شود گفت: تقویت و بهبود اقتصاد مرزنشینان یکی از آثار و پیامدهای آن است که نقش مهم و برجسته‌ای در اقتصاد استان و مردم دارد و در این راستا باید زیرساخت‌های لازم آماده شود.

◀️وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت مردمی و انقلابی خاطر نشان کرد: برای کمک به اجرا این طرح و اقتصاد جامعه باید زمینه افزایش ورود مواد غذایی مورد نیاز مردم فراهم شود چراکه وجود ۲ هزار شناور لنج تجاری در استان بوشهر ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

◀️محمدی‌زاده با اشاره به صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج برای سفر تجاری خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نیمی از کالاهای این لنج‌ها باید تجاری و ۵۰ درصد دیگر مواد غذایی است.

◀️وی با بیان اینکه شناورها که این مصوبه را اجرایی کنند تشویق می‌شوند افزود: فعالیت تمام لنج‌هایی که سفر تجاری در پیش دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

◀️استاندار بوشهر توجه به تقویت وضعیت اقتصادی مردم ساحل‌نشین استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها برای تقویت وضعیت معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم است و در این راستا امسال تحول مهمی در حوزه اقتصاد استان ایجاد می‌شود.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *