امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تسهیل ترانزیت و رفع موانع گمرکی موضوع نشست مشترک ایران و ازبکستان

  نشست مشترک ایران و ازبکستان با هدف تسهیل ترانزیت و رفع موانع گمرکی امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۵۲۳
زمان انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ بعد از ظهر
125 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل ازگمرک ایران، در این نشست که با حضور معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران و معاون اول وزارت حمل و نقل ازبکستان برگزار گردید دو طرف بر همکاری بیشتر و تعامل طرفین در زمینه روان سازی تجارت و توسعه ترانزیت تاکید کردند.

بنابراین گزارش، در این نشست دکتر ابراهیم نقدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران گفت: برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی و بررسی راهکارهای کارآمد در راستای تسهیل و تسریع تجارت نقش موثری دارد و موجب افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با برگزاری جلسات و گسترش همکاری های آموزشی و به اشتراک گذاشتن تجارب مشترک، مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

در این نشست دکتر نقدی با تاکید بر اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش بسیار پررنگی را در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از ورود و خروج کالاهای ممنوعه ایفا می کند، اظهار داشت: ما انتظار داریم با بهره گیری از دانش و تجربه کشور ازبکستان در خصوص تربیت سگ های مواد یاب در این عرصه گام های موثری برداریم.

به گفته وی گمرک جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای از حیث مبارزه و کشف مواد مخدر در بین گمرکات دنیا دارد.

ممنبی عمروف معاون اول وزارت حمل و نقل ازبکستان نیز در این نشست ضمن استقبال از پیشنهادهای گمرک ایران افزود: گمرک ازبکستان برای اجرایی کردن پیشنهادهای گمرک ایران در راستای تسهیل و گسترش و توسعه همکاری های بین دو کشور آمادگی کامل دارد.

وی گفت: از آنجا که توسعه روابط تجاری با ایران از موارد اولویت دار گمرک ازبکستان می باشد لذا تسهیل در حوزه حمل و نقل، سبب تسریع در  تشریفات مربوطه خواهد شد.  در پایان دو طرف بر توسعه و گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

در این نشست رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت، مرتضی خودسیانی سرپرست دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران و معاون وی حضور داشتند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *