امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست دبیران کمیسیون‌های قاچاق کالا و ارز استان‌ها، بر تقویت گمرک درمبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید شد

رئیس کل گمرک ایران در جمع کمیسیون های تخصصی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت گمرک در مهار پدیده قاچاق ضدوری دانست
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۵۲۵
زمان انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹ قبل از ظهر
172 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از گمرک ایران، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب افزود: مقابله موثر با قاچاق مستلزم طراحی، هدایت و ساماندهی اصولی و هدفمند است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، انسجام در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهمترین وظیفه ستاد عنوان کرد و افزود: گمرک در این راستا آماده همه گونه همکاری نزدیک و تنگاتنگ با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رضوانی فر اضافه کرد: اقدامات این ستاد و دستگاه های مسوول می بایست مقدم بر برخوردهای سلبی با مظاهر قاچاق و متوجه عوامل و ریشه های قاچاق باشد.

رضوانی فر اعمال سیاست های ارزی نامتوازن، وضع تعرفه های نامتناسب، نحوه اعمال معافیت ها، اعمال سیاست های ناصحیح در رویه های مختلف، از جمله این عوامل و زمینه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شرایط نقش محوری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار تعیین کننده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه هر چقدر به تقویت زیرساخت های گمرک و سامانه های آن توجه شود، توفیق در مبارزه با قاچاق، دست یافتنی تر خواهد شد، اظهار داشت: تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست.

رضوانی فر ضمن استقبال از تصویب لایحه ساماندهی مبادلات مرزی، بر ضرورت بازنگری و محدودیت برخی رویه های غیرتجاری که در زمان وضع این قوانین بنابر ملاحظات خاص وضع شده اند تاکید کرد و با توجه به تعدد مبادی ورودی رسمی کالا در کشور گفت: این فراوانی دروازه های رسمی با حجم تجارت کشور و امکانات گمرک و نیروی انسانی آن تناسب چندانی ندارد. این گزارش می افزاید: آسیب شناسی مصوبات پیشین، پرهیز از وضع مقررات خلق الساعه، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه،بازنگری و اصلاح قوانین حوزه مبارزه با قاچاق و تضمین امنیت شغلی و حقوقی کارکنان گمرک، از دیگر توصیه های رضوانی فر در این نشست بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *