امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طی سال ۱۴۰۱ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۱.۵ میلیارد دلار گذشت

ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد 24 درصدی ارزش تجارت خارجی طی 12 ماهه سال 1401 از مبادله 1 میلیارد و 861 میلیون دلار کالا ازگمرکات مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۹
زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ بعد از ظهر
401 بازدید

عسگر نیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران گفت طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار تن بوده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه نظارت گمرکات مازندران طی سال ۱۴۰۱ گفت طی این مدت بیش از ۹۸۱ هزار و ۲۶۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است .

وی با اشاره به نوع کالاهای صادرشده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده های لبنی ، مواد پلاستیکی ، چوب و اشیا چوبی، کیوی و… از گمرکات مازندران گفت این کالاها از گمرکات نوشهر، امیر آباد ، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۰ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و… صادر گردیده است .

نیک نفس با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،ساری و فریدونکنار گفت همچنین طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که ازنظر ارزشی ۳۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد .

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۹ کشور اعلام نمود وگفت عمده ترین این کشور ها ترکیه ، امارات متحده عربی ،روسیه ، قزاقستان ، سوئیس، ترکمنستان و بوده که عمده ترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی ،گندم ، چربی ها و روغن های حیوانی ونباتی ، کک نفتی و چوب و تخته می باشند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران گفت طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۱۶۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۶ هزار و۶۰۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال گذشت.

وی در خصوص ارائه خدمات گمرکی به مسافرین ورودی و خروجی گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار و ۵۲۶ مسافر ورودی و ۱۶ هزار و ۲۵۰ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات گمرکی و تشریفات مسافری ارائه شده که نسبت به سال قبل مسافرین ورودی ۳۶۲ درصد افزایش و مسافرین خروجی ۳۳۸ درصد افزایش داشته است.
ناظر مازندران افزود: ارائه خدمات گمرکی به مسافرین پروازهای خارجی از طریق فرودگاه دشت نازی ساری انجام شده است .

ناظرگمرکات مازندران در تشریح اقدامات حوزه ترانزیت بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۱۳۸ هزار دلار از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۸۰ درصد و ارزشی ۲۹۶ درصد رشد را نشان می دهد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *