امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴.۳ میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر/ترخیص مناسب کالای اساسی از گمرکات

سخنگوی گمرک گفت: بیش از 4.3میلیون تن کالای اساسی موجودی اماکن بندری و شناورهای مستقر در شمال و جنوب کشور هستند که پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تامین کشور هستند.
کد خبر: 1101401252
زمان انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ بعد از ظهر
202 بازدید

🔹سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک در خصوص میزان موجودی کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور توضیح داد: تا پایان سی ام خرداد ماه چهار میلیون و ۳۳۱هزار و ۳۹۹تن موجودی  انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که به سرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند. 

🔹وی افزود: از این میزان دو میلیون و ۹۶۸هزار و ۴۷۰تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵هزار و ۸۳۳تن نیز در حال تخلیه از ۲۰فروند شناور  و ۹۷۳هزار و ۹۳۹تن کالای اساسی هم در ۱۸شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند. 

🔹لطیفی در ادامه گفت: یک میلیون و ۹۵۴هزار و ۵۴۷تن ذرت که یک میلیون و ۴۵۹هزار و ۴۱۸تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص هستند و مابقی در ۱۳شناور که ۷شناور در حال تخلیه و ۶شناور منتظر در اسکله قرار دارد، بیشترین میزان از یک نوع کالای اساسی موجود در اماکن بندری  قبل از ترخیص است. 

🔹سخنگوی گمرک افزود: گندم با ۹۳۲هزار و ۴۹۲تن در جایگاه بعدی قرار دارد که از این میزان ۴۵۵هزار و ۱۳۶تن در اماکن بندری و مابقی در ۱۱شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه هستند. 

🔹لطیفی در ادامه توضیح داد: دانه های روغنی با ۵۸۱هزار و ۲۴۶تن، که ۳۶۳هزار و  ۴۲۹تن آن در اماکن بندری و مابقی در ۴شناور قرار دارند، روغن خام هم با ۳۲۹هزار و ۳۶۵تن که ۲۹۴هزار و ۱۳۶تن آن تخلیه شده و مابقی در ۳شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با ۲۲۴هزار و ۱۰۵تن که ۱۸۰هزار و ۹۰۶تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با ۱۴۷ هزار و ۳۸۴تن، شکر با ۸۵هزار و ۲۵۰ تن که ۲۷هزار و ۱۷۶تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و نهایتا ۴۰ هزار و ۸۸۵تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند. 

🔹وی افزود: روزانه بین ۴۵تا ۶۰هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می رود. 

🔹سخنگوی گمرک در خصوص شناورهای حامل کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: از ۳۸شناور حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور، ۲۱شناور در بندرامام (ره)، هفت شناور در بندر شهید رجایی، ۶شناور در بندر امیرآباد، سه شناور در بندر چابهار، و یک شناور در بندر نوشهر در حال تخلیه (۲۰شناور)و یا منتظر انجام عملیات تخلیه (۱۸شناور)هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *